Нарисуваното
издава несигурност. Това личи от недовършените
детайли по шапката на господина – иначе
с такава лекота голото му тяло посяга
към масата, където е поставен нож, от който
нож, капките кръв незнайно защо в ярко
жълто, като "разпорени водни плъхове",
може би твар подобна на гъсеница, но явно
с по-големи размери току-що е била разпорена
с премерен удар, след което ножът вече
не е необходим повече. Изпълнил е своята
хармонична последователност – като нежен
танц посред нощните писъци на подгонени
птици, и не просто заучени движения. Това
е танц на вдъхновението!
Останалото е
някак в сянка. Рисунъкът е по детски точен
и същевременно невинен. Липсва плътност,
а контурите сигурно повтарят един единствен
образ – голото тяло на господина и недовършената
шапка. Какво е работил, защо е гол, и какво
го е накарало да убие това имагинерно
същество, което дори не присъства
в картината? Просто нахлува в мислите
ми, докато наблюдавам картината окачена
във фоайето на този иначе просторен и
осеян с множество примери за изкусно
майсторство апартамент в центъра на града.
Безброй икони – коя от коя по стари и
навярно немислимо скъпи, няколко изящни
скулптури, и измежду тях тази рисунка
– подписана и поставена в проядена от
молци рамка, която някак съзаклятнически
допълва интериора на къщата. Ако бях следовател
може би щях да си помисля, че се е случило
нещо което е останало скрито в спомените
на едно дете с известни заложби в рисуването,
и после е изгряло в това капещо жълто
в краката на убиеца.
И още нещо. Погледът
е предаден изразително и не оставя съмнение
за ясните подбуди на извършителя. Едно
хладнокръвно убийство което още витае
във въздуха.
No comments:
Post a Comment